Engagemang, välmående och närhet på distans - ett psykologiskt träningsprogram

I våras kanske du hittade ett anpassat träningsprogram som du kunde göra hemma. Men vad gjorde du för att hålla din psykiska hälsa i form? Rubbade rutiner, begränsade sociala kontakter och en osäker omvärld frestar på. Därför är det inte konstigt om du som många andra ibland märker av ett svajigare humör, känner dig stressad eller börjar tappa motivation.

Nu när många ombeds jobba hemifrån en längre period finns det fiffiga knep från psykologin som du och dina kollegor kan ta till. Under detta webbinarium berättar Kristin Öster från Psykologifabriken om hur hemmaarbetet påverkar oss och ger tips på saker du kan göra för att bibehålla motivationen, värna ditt mående och stärka känslan av samhörighet på distans.

 

Kristin Öster
På bild: Kristin Öster.

Teori varvas med populärkulturella exempel och praktiska övningar. Åhörarna får testa på psykologiska träningstips som samlats i beteendeförändringsverktyget Habitud - ett psykologiskt gym. Varje tips bygger på en psykologisk forskningsartikel och ger förslag på en övning som du kan göra för att omsätta teorin till praktik i vardagen. Exempel på övningar som deltagarna får testa på:

• Vår hjärna fastnar lätt i det negativa, vilket kan ge en skev bild av verkligheten.

• Trots att vi inte längre kan ses så finns det mycket vi kan göra för att skapa närhet på avstånd.

• Vi ger också lite tips på saker ni kan göra för att må bra i hemmakontoret.

Datum & tid: Tisdag 3 november kl 15-16 via digital länk.

Anmäl dig här senast 27 oktober

Digital länk till föreläsningen skickas ut i god tid innan föreläsningen börjar

Har du frågor? Kontakta förbundets professionsombudsman för socionomer & folkhälsovetare, Marica.Rostedt@akademssr.se

Varmt välkommen!
Hälsar Akademikerförbundet SSR

  • Datum och tid: 3 november 2020 kl. 15:00 - 16:00
  • Plats: Digitalt