Student: Studentrådets Årsmöte 2024

Som studentmedlem i Akademikerförbundet SSR är du kallad till Studentrådets årsmöte. Studentrådet är studenternas politiska röst inom förbundet och årsmötet är din möjlighet att påverka, att engagera dig och att skaffa ovärderlig erfarenhet.

Tillfällen

Den 20:a april 13:00 samlas årsmötet i Uppsala. Fokusområden för 23/24 har varit repressiva åtgärder (B.la. angiverilagen negativa inverkan på våra professioner och samhället i stort) och tillgängliga studier (studenthälsa, studentbostäder, studiemedel och stöd).

Årsmötet är ett forum för styrelsen att redogöra för verksamheten som bedrivits under det gångna året, för våra studentmedlemmar att fatta beslut om vilken riktning Studentrådet ska arbeta framledes och framför allt: val till Studentrådets valbara poster!

Årsmötet 2024 kommer att välja ordförande för Studentrådets styrelse, ledamöter till styrelsen och valberedning inför nästa verksamhetsår. Ordföranden och två av ledamöterna kommer utöver sitt styrelseengagemang i Studentrådet även ha en plats i förbundsstyrelsen och vara med och fatta beslut gällande hela förbundets strategiska arbete.

För att kandidera själv eller nominera någon du känner skicka ett meddelande med namn, personnummer, studieinriktning, kontaktuppgifter och gärna en kort motivering till val.studentradet@akademssr.se senast fredag 8:e mars.

För att motionera till årsmötet skicka in din motion till ludvig.angsell-hjelm@akademssr.se senast fredag 8:e mars.

Datum och tid: Lördag 20 april klockan 13:00 - 16:30
Plats: Uppsala, exakt plats annonseras senare

Tveka inte att höra av dig vid eventuella frågor eller funderingar!

Ludvig Angsell Hjelm, Studentombudsman
ludvig.angsell-hjelm@akademssr.se

Anmäl dig via länken ovan senast 8:e mars.